نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3495
-
الف
+

آثار هنرمندان نقاش افغانستان در ولسوالی «ورامین» ایران به نمایش درآمد

آثار فاخر نقاشی جمعی از هنرمندان افغانستانی مقیم ایران در ولسوالی «ورامین» به نمایش درآمد.

به گزارش آی فیلم2، نمایشگاه آثار فاخر نقاشی جمعی از هنرمندان مهاجر افغانستانی مقیم ولایت تهران ایران در بخش سایه و رنگ، از روز (شنبه، 11 حوت) در فرهنگسرای رازی ولسوالی(شهرستان) ورامین این ولایت برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه «منصور حاجی» معاون مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران،  «طاهری» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین، بانو «زینب لک» مسئول بخش فرهنگی اداره اتباع استان تهران، مسئول بخش بین الملل اداره اتباع استان تهران و تعداد زیادی از اساتید و هنرمندان افغانستانی و ایرانی حضور داشتند.

از فعالیتهای فرهنگی مهاجران افغانستان حمایت می‌کنیم

«منصور حاجی» معاون مدیر کل اداره اتباع استانداری تهران در مراسم افتتاحیه ضمن قدردانی از نمایش آثار فاخر و ارزشمند نقاشان افغانستانی اظهار داشت: سطح نقاشی این هنرمندان بیانگر یک استعداد نهفته در میان نسل جوان است که اگر امکان توسعه و رشد آنان به وجود بیاید نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند .

وی افزود : اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در چوکات سیاست ها ی دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران همه گونه تعامل را با هنرمندان افغانستانی و دیگر گروه ها در حوزه های مذهب، فرهنگ و مسائل ورزشی به واسطه حمایت های مالی و خدمات اداری دارد .

این نمایشگاه آغازی برای فعالیت های فرهنگی بیشتر مهاجران است

بانو «زینب لک» مسئول بخش فرهنگی اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران نیز در خصوص این نمایشگاه گفت: آثار هنرمندان افغانستانی بسیار عالی بود با توجه به این که هنر خود انگیخته ای بود، باید به این عزیزان احسنت گفت .

وی با اشاره به امکانات موجود برای شکوفا شدن استعدادهای نهفته هنرمندان افغانستانی ادامه داد : چیزی که وظیفه ی ما در مقابل مهاجرین افغانستانی است این می باشد که تمام امکاناتی که برای مردم ایران در عرصه آموزش فرهنگ و هنر  قرار می دهیم برای این عزیزان هم در نظر بگیریم.

وی افزود : برنامه ای که برای سال آینده در نظر گرفته ایم برگزاری جشنواره ای بزرگ هنری است که بخش های مختلفی مثل تیاتر، سینما، هنرهای تجسمی و ادبیات در بر می گیرد. در هر بخش از اساتید به نام ایرانی دعوت می شود تا در کارگاه های هنری تدریس کنند و از خروجی آن ها نمایشگاه هایی چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی گذاشته شوند.

همچنان در ادامه این مراسم «طاهر طاهری جعفری» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین ضمن بیان اهداف اینگونه برنامه ها که ترویج فرهنگ و هنر است، بیان کرد:  نمایشگاهی که شما شاهد آن هستید یکی از برنامه هایی بود که اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین در راستای حمایت از مهاجرین افغانستانی در فضای فرهنگی هنری برپا کرده و حدود 25 اثر از این هنرمندان جوان و با استعداد افغانستانی به مدت 4 روز در فرهنگسرای رازی به نمایش در آمده است.

«محمدحسین احمدی» مسئول مرکز فرهنگی و هنری پناهندگان استان تهران با تشکر از حضور تمامی مسئولین، اساتید و هنرمندانی برای حضور در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه و نمایشگاهی که روز پنج شنبه 9 حوت 1397در شهرستان دماوند برگزار شد در راستای اهداف مرکز فرهنگی و هنری پناهدگان برای فعالیت بیشتر در این بخش بوده است.

او افزود: در شهرستان ها بسیار ظرفیت های فرهنگی و هنری بالایی وجود دارد اما به دلیل دوری راه و عدم دسترسی به گالری، مرکز هنری و مسئولین در این بخش ها باعث شده است تا چنین ظرفیت هایی در این مناطق راکد بمانند. 

آقای احمدی در پایان از حمایت‌های بی‌دریغ اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران، همکاری‌های بسیار خوب  فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد ولسوالی ورامین سپاس‌گزاری کرد.

این نمایشگاه به همت مرکز فرهنگی و هنری پناهندگان ولایت تهران و با همکاری اداره اموراتباع و مهاجرین خارجی این ولایت برگزار گردیده است. این نمایشگاه تا پنج‌شنبه این هفته(16 حوت)، از ساعت 10 پیش از چاشت تا 18:30 عصر، برای بازدید علاقه‌مندان باز می‌باشد.

ف ا/ب م

نظر شما
ارسال نظر